torsdag den 6. september 2012

N.E.O.N!



Jeg er besat - ikke blot af retrostof - men af den nye NEON dille, der huserer alle steder. Det er FANTASTISKE farver, som har det fineste strejf af sprødhed og glæde - LIGE noget for mig!!!

Vi flyttede ind i vores hus i marts måned og havde forinden malet alt hvidt (efter mandens ønske....). Jeg er afhængig af farver og har længe gået med hjernen i blød.. jeg måtte på en eller anden facon ha' indsneget mig lidt farve her i butikken ;) Hos en veninden hænger det skønneste billede i hendes meget hvide hjem, som er helt fabelagtigt. Det viste sig at være hendes kollega, der kreerer dem - som ikke maler på bestilling, men som indimellem har noget på 'lager'. Jeg kontaktede hende og fik hende til at 'udlåne' et par skatte, så jeg kunne få en fornemmelse af hvad der kunne bo i vores hjem. For en sikkerheds skyld fik jeg hende til at medbringe 3 - så var der noget at vælge imellem. HVEM kunne vide, at det var umuligt at vælge !?!?!?!






Billederne stod her i min stue, og jeg kunne på ingen måde frasortere et eneste af dem. De var simpelthen for smukke - og alle bare LIGE mig... Manden ringede mig op, at nu ville damen (som også er hans kollega) komme og hente de malerier hjem vi ikke skulle ha'..... "DE malerier?" forsøgte jeg..... Og med en vis portion tiggeri kom vi frem til, at budgetkontoen 'låner' mig pengene til 1 af dem, og at vi så fælles købte resten. JUBIII..
-tilbage til historien om neon.. for det var faktisk disse billeder, der fik mig ind på det spor.. Der er små klatter af pink, orange, gul.... og inden længe havde jeg også fanget ideen om 'masking tape'... PUHA, hvilken verden. Igen: Man kan jo ikke vælge????




Her kom så ideen om en tavle i køkkenet, der giver en familie på 5, en chance for at holde lidt styr på ugen.. Jeg synes mange 'aktivitetskalendre' på markedet er PIV grimme og ikke noget, der får lov at hænge fremme hos mig ;)
Så.. jeg udvalgte mig stedet, indkøbte mig en MDF plade, sort tavlelak - og 'kun' 5 ruller masking tape (ret flot, at jeg nøjedes med det, faktisk!!!)


TADAAAAA.... Det færdige resultat, allerede i brug:


Vi er ret glade for den - og den fik på sin vis taget lidt af min neon trang - for en stund. Men hos Stof 2000 har de bl.a. dette bånd, som den anden dag dumpede ind af brevsprækken:

Det er da også helt vildt fedt!!!



I Silkeborg ligger en dejlig butik, der hedder Decorate Shop. Her var der -70% på 'Pelga Polka' - fordi det skifter navn til 'by Gabay' - lidt ærgeligt, for jeg synes det første er klart bedst - navnet hæfter sig ligesom bare fast til hjerne med det samme. MEN... jeg faldt for det skønneste akryl ophæng i neon PINK, der nu pryder væggen over Alfreds puslebord. Jeg er sikker på, han også synes det er super flot!

Der er så absolut flere ting fra mærket, som jeg virkelig ønsker mig:





Og jeg kan blive ved. Det bliver helt sikkert ikke mit sidste bekendtskab med neon.

/Kathrine.

2 kommentarer:

  1. Uha ja, neon er også ved atindhente mig, selvom jeg længe strittede i mod ;-D !

    Jeg er så vild med din seje tavle. Og malerierne er så fine dem har jej vist bemærket og beundret andetsteds, så vidt jeg husker. Hvor dejligt at I fandt en måde at beholde dem alle :) !

    SvarSlet
  2. TAK for det. Ja, malerierne indgik vist også i min kreatråd på babyxplore, jeg nyder dem hver dag - fantastisk at finde noget, der konstant giver een ny energi!

    /Kathrine.

    SvarSlet