fredag den 7. december 2012

JULE spam!

SÅ kom juleånden over mig. Endelig!

Jeg har haft ting til op over ørerne, som jeg syntes jeg skulle nå... og det pillede bare alt det hyggelige ud af min december. Men lidt syge børn spredt udover flere dage gav nogle muligheder for familiehygge - selvom det stadig foregår med lidt tvang...

Vi fik bagt brunkager - til den helt store guldmedalje. Det gik først op for mig - da dejen var lavet - og jeg undrede mig over, at der var så meget af den - at opskriften rakte til 200 kager!!! WOW... heldigt, at de bliver lidt større, når de stikkes ud i figurer, end de oprindelig brunkager er, men hold nu op hvor har vi mange.... dem får vi aldrig spist!! Og dog... for der findes en seriøs kagepilfinger i dette hjem. Han hedder Oskar.. og man kan ofte finde ham bag en dør et sted... hvor han smugspiser en stjålet kage. Så måske de alligevel får ben at gå på? Hvem ved...

Jeg kom afsted til mit årlige KREA blomster kick, som jeg får hos hende her... KLIK KLIK! Det er den mest fantastiske butik, der er indrettet i ikke mindre end 2 lange staldbygninger med guf for øjet OVERALT. Kirsten, der ejer butikken, laver de mest fantastiske ting med sine hænder - og henter desuden lækkert tøj, smykker og møbler ind, som bare giver lyst til mere. MUMS.. Et sandt paradis for een som mig. Hvert år booker min mor og jeg et jule inspirations kursus, hvor Kirsten og kollegaer er tilstede og hjælper os kursister på beste vis. Efter en aften med lækker mad, æbleskiver, the og kaffe - er man ladet op til julens gøremål - og julestemningen har indhentet mig. Dog har jeg aldrig lavet så lidt som i år... jeg brugte SÅ lang tid på at gå op kigge og suge til mig, og valgte at tage en udfordring, som bare aldrig fungerer for mig - at binde en krans!!!!! Mine fingre vil ikke... og jeg bander og svovler hvert eneste år. Men jeg VIL lære det. Og måske engang det bliver let som en leg... det påstår min mor ihvertfald!

Her er hvad det blev til, i tirsdags.






Herhjemme har jeg fået pyntet op og fik også lavet lidt nyt til vores hjem - så jo i år har os som gæster til jul - for første gang. Derfor skal alting finde en ny plads - der forhåbentlig varer ved de næste mange år. Men det tager tid - og mange tanker - at finde det helt rette!! Så min hjerne arbejder på højtryk, mens jeg forsøger at fuldføre en mission, der hedder - at julekasserne skal være pakket væk igen, inden ugen er omme.. jeg får stress af at kigge på alt det, der ikke er hængt op!

Her er lidt spam....









#1: Hjemmelavet hyggeophæng m. kogler, blød enebær og pynt på en snor ved mit yndlingsskab!

#2: Nærbillede af #1 ;)

#3: Husets største vinduesparti i tilbygningen, som er kommet i julehumør.

#4: Udsigten til haven - og et vindue, der trænger til pusning... (damn you, solskin!)

#5: Nissen er flyttet ind i køkkenet - Oskar har længe forsøgt at hænge alle de andre nisser op her, også - men uden magneter hos dem er det meget svært!!

#6: Hjemmelavet julepynt af den sjældne slags!!! Jeg har fået et juletræ af Oskar - som jeg bare elsker!

#7: Hylde i køkkenet med min nye vægt - købt hos Plint på gågaden i Århus - lækker butik!

#8: Hjemmelavet juletræ af lærkegrene - efter inspiration hos hende her 2.th ;) Hun havde forsøgt sig med de sødeste juletræer, der vist ikke blev helt som hun syntes. Men jeg synes det er kært!


Mit blev lidt anderledes...


Med nogle SKØNNE dage i sigte - hvor venindehygge, bedsteforældrehygge og DR's juleshow venter - ønsker jeg jer alle en DEJLIG weekend!

/Kathrine.

1 kommentar: