mandag den 24. september 2012

Endnu en dreng er døbt!

ENDELIG oprandt dagen - og sikke en dag.
Midt i alle mine projekter - der kribler i mit hoved og i mine hænder - kom pludselig en barnedåb, der også krævede lidt opmærksomhed. Lørdag fik vi 'afsat' de to største drenge til den bedste legeven - det var lykke. Alfred var så sød at sove 2 laaange lure, der frigav lidt rum til rengøring. HOLD nu op, hvor huset skinnede - og hvor jeg nød at se på det! På trods af planlægning, gik vi alligevel oppe og færdiggjorde det hele til omkring midnat. Vores første barnedåb i et hus, hvor der rent faktisk var plads til alle - og det giver overskud!! At være 3. gangs forældre må uden tvivl også gi' lidt på overskuds kontoen; alting føles nemmere - og dejligere! - så da vækkeuret ringede kl. 06.30 næste morgen, var alle mand spændte.

De 2 største 'chillede' foran fjerneren, mens dåbsbarnet sov til kl. 8. Jeg gik rundt og NØD den smukke morgen - højt, køligt solskin og en skøn blå himmel - det var hvad vi vågnede op til. For første gang mærkede jeg følelsen af lykkerus over et stort hus, der var rent og indbydende - og klar til fest. Dertil kom en helt anden følelse snigende .... nu er jeg voksen!!

Mit hjemmesyede tøj kom på drengene, jeg havde trykt de sidste print på skjorterne med tekstilfarve - mens drengene valgte farver og placering (der var kun matchende farver at vælge imellem, naturligvis ;)
 Vores smukke dåbskjole, syet af min brudekjole, var fint pakket ind i plastik og vi var klar; til stor GLÆDE for mig, bar min skønne niece fødselsdagstøjet i anledning af dåben og matchede dermed mine drenge helt perfekt.

Lille Alfred sagde ikke en lyd i kirken, og sov 2 lange lure i løbet af dagen. Vi havde derfor tid og overskud til at koncentrere os om gæsterne og den gode mad. Min mor havde lavet 3 slags is: jordbær og brombær is lavet på græsk yoghurt samt en vanille/choko udgave. MUMS. Maden blev leveret fra det Rullende Køkken (og kan kun anbefales!) - og jeg havde selv kreeret den skønneste müsli-kage, der findes. Den er intet mindre fantastisk med sine 200 g. Toms Chokolade med knas smeltet ovenpå. MUMS!!!




Aftenen blev lidt flad.... jeg var mere træt, end jeg selv sansede - og ammede halvt i søvne kl. 22, da Alfred meldte sig til 'aftensmad'. SNORK: I dag regner det - energiniveauet er ekstremt lavt, og selvom jeg nu kan nørkle med projekter igen uden at ha' travlt, orker jeg det ikke. Ikke lige i dag!! Hjernen er dog allerede i gang med at planlægge nyt og listen er lang.

Her er lidt billeder fra dagen, der gik:











/Kathrine.

3 kommentarer:

  1. Hej Kathrine.
    Tillykke med dåben af den søde, lille fyr :).
    Hold nu op noget sejt brormandstøj du harfået syet!!!
    Hvordan hardu lavet det stoftryk?

    Og MUMS, den kage ser forfærdelig lækker ud *savle* ;-).

    Kh maj

    SvarSlet
  2. Hej Maj.

    TAK for søde ord! Ja, det blev nemlig noget ret sejt tøj.. og det syntes brødrene også!!! Jeg købte det hele hos Panduro Hobby - tekstil farver samt skabeloner - kom af med en forfærdelig masse penge, og ugen efter var det hele sat ned med 50 %.... ØV !! Men jeg er nu meget glad for mit køb alligevel :)

    Ja, kagen er LÆKKER - men puuuha, hvor der ryger nogle kalorier indenbords... havregryn, solsikkekerner, sirup, sukker, fløde.... og så lige 200 g. af den bedste Toms chokolade ovenpå. Jeg havde aldrig troet det, men jeg blev faktisk så træt af den til sidst, fordi vi havde en hel een til overs, at jeg forærede resten til min mor og søster. Det er ALDRIG sket før!!!

    /Kathrine.

    SvarSlet
  3. Åh ja. Udsalg er jo både godt og skidt på den måde.
    Nu har jeg gennemsøg webshoppen i går og kan da 'trøste' dig med at skabelonerne ikke er på bud derinde :).

    Hehe. Det med kagen tror jeg simpelthen ikke på! Du skulle have ringet til mig ;-). Jeg ville gerne have meldt mig som frivillig aftager :D.

    SvarSlet