mandag den 19. januar 2015

Sengerand - vol. 2

Så blev jeg færdig med sengeranden. Endelig. Det hele havde hobet sig op i mit hoved - sådan er det hver gang jeg skal sy noget jeg ikke har prøvet før. Går med tankerne om processen - hvordan noget bliver pænt, når jeg ikke kan se det for mine øjne. Sådan havde jeg det eksempelvis med hjørnerne i sengeranden - og så var det så simpelt. Nu kan jeg det.

Jeg havde ikke flere trykknapper, og da vi skulle mødes til familiefest i går, blev sengeranden overleveret, og så må jeg på besøg een af dagene med min trykknap tang :) 

Jeg synes faktisk, at 3 cm. skum fungerer godt. Sengeranden kan stå selv - men tror den havde været en tand mere lækker i 4 ell. 5 cm. skum - ihvertfald sådan at mærke på. Betrækket blev som det skulle - og istedet for Gaffa tape (som jeg ikke kunne finde...) - syede jeg de 2 baner i skum, sammen i hånden. Det fungerede fint.

Jeg havde rigeligt stof at gøre med - havde måske kalkuleret med lidt for stort et sømrum - så kørte lige en gang ekstra med overlockeren, som jo nok så smart skærer rester af! Virkelig smart og hurtigt, at ha' sådan en maskine. Alfred (på 2 år) havde dog været forbi maskinen og trukket i en tråd, så jeg måtte omtråde og læse instruktionsbogen igennem, for at indstille alt til standard. Så godt kender jeg nemlig ikke maskinen og først efter 3. forsøg virkede den.. ved simpelthen ikke hvad han havde skruet på, den lille slambert.

Nå, men status på sengeranden må være, at den er super nem at sy - og at det er et overskueligt projekt at kaste sig over ;)

Min niece, som er 7 år gammel, og gerne vil opgradere sengetøjs garderoben - væk fra Hello Kitty stilen - fik iøvrigt 2 retro sengetøj med sig hjem i går, som kan pryde hendes seng. Så er der det mindre i skabet.... juhu! Elsker, at den pige allerede har god stil:)

Ha' en dejlig mandag derude.

/Kathrine.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar