fredag den 9. januar 2015

Projekt sengerand!

Så kom tiden også til mig, hvor jeg skal prøve at kreere en sengerand. Der fulgte een med Alfreds skønne Junoseng, syet med pladevat imellem. Og jeg har faktisk altid irriteret mig over, at den skulle bindes fast i tremmerne - og alligevel falder sammen. Når han tonser rundt om natten, så banker han alligevel hovedet i kant og tremmer, jævnligt. Og så har den vel egentlig ikke den store effekt?? Har aldrig skænket det en tanke, at den kunne laves endnu bedre - og dermed give ham den 'hule' effekt, som en god, tyk een giver!?

Min lille nevø på 4 mdr. skal flytte fra lift til seng - og skal dermed ha' en ny dejlig hule at sove i.

Jeg har undersøgt nettet for ideer og finder mange skønne bud.
Sengeranden skal være 360 cm. lang og 30 cm. høj. Er nået så langt, at den skal laves med 3 cm. tykt skum. Drog i Jysk, fordi der, ifølge flere blogs, er billigt hobbyskum til ca. 129 kr.
Men til min ærgrelse, kun i str. 60x120 cm. Til gengæld billigt - 129 kr. Det er desværre bare ikke nok til en sammenlagt længde på 360 cm. - medmindre jeg køber 2 og så gider sy alle de stykker sammen.... I think.... NOT !!!!

Undersøgte 'Skumhuset' - der sælger skum i samlet længde til 168 kr. - med forsendelse til 249 kr. Endte hos Stof og Stil, hvor et stykke hobbyskum på 80x200 cm. koster 149 kr. Med levering, samlet 214 kr. Tjek.

Har stået og kigget MANGE gange i mit gule skab, efter skønne retro drengefarver, som kan pryde en sengerand. Tænker og tænker - men kommer alligevel frem til, at en sengerand, i mit hoved, skal være rolig at se på - så det ikke bliver for voldsomt for baby - men så der også er plads til at gi' den gas med farverne på sengetøjet. Så lille Mads' sengerand bliver i mørk petroleumsfarvet poplin og en skøn ternet seersucker metervare i petrol farver. Der sniger sig nok også en lillebitte tittekant ind, foroven...





Er meget spændt på, om jeg bliver gråhåret af at tænke finesser - kan forstå, at der skal syes 'hjørner' ind i stoffet, når nu tykkelsen er på 3 cm.... Kan ikke liiiige helt se det ske!

Ha' en dejlig fredag, derude!

/Kathrine.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar