torsdag den 20. september 2012

Fødselsdag - og en lille historie...

Vi har fødselsdag i dag ! Baby Alfred er 3 mdr. gammel dags dato og jeg selv runder 33 år. Fantastisk dag med alle mindre drenge hjemme (den ældste syg, den mellemste med meget påtaget 'pine hoved' - og en farmand, der havde fri kl. 11.45. DEJLIGT!!!

Jeg har barnedåb på hjernen, men vil så gerne vise jer, hvor jeg slår mine kreative folder. Dermed får I historien!!

Vi boede i lejlighed på 85 m2, da min interesse for stof og tilbehør (og alt det man kan lave ud af det) tog fart. I starten skulle jeg bare liiiiiige ha' lidt på lager, så jeg kunne komme ordentligt i gang. Hvem der dog bare var GOD til at bruge de få ting der findes, istedet for at skulle investere i NYT for at kunne komme i gang?!?! SUK - siger økonomien ihvertfald. Jeg ELSKER det!!

Udstyret hobede sig langsomt op, og jeg fik efterhånden problemer med at kunne pakke det hele væk, efter et endt projekt. Jeg arbejdede hovedsagligt på vores spiseborde i stuen, hvor alting af gode grunde måtte pakkes væk, når 3 sultne mænd skulle spise. ØV, hvor var det forstyrrende og irriterende. Jeg DRØMTE mig væk om mit helt eget krea rum/hjørne, hvor det bare måtte sejle uden at nogen lagde mærke til det og uden at nogen skulle bruge pladsen. Vi købte hus 1. marts og her fandtes det finest repos på 1. sal - som ingen tilsyneladende ville ha'.....



Det stod jo bare der og skreg på, at nogen gjorde noget!!! Jeg øjnede mig straks et rum, hvor jeg kunne bo UDEN mandehørm... et rum, der måtte males eller tapetseres efter mine ønsker ALENE. Fandt dette tapet, som jeg forelskede mig hovedkulds i. Farverne var LIGE det jeg havde i tankerne - og som passede til mit ny indkøbte gule skab, som skulle huse alt mit stof...
Fandt det hos etsy.com - og kunne umiddelbart kun finde 4 meter af den skønne tapet. HELDIGVIS kom Junette mig til hjælp, da hun gennemsøgte sin mors kælder og fandt hele 2 ruller, som kort tid efter landede her hos mig. Jeg var i himmelen!!! Jeg måtte derfor i gang. Graviditets gener eller ej (av, det kan godt gøre ondt og se temmelig klodset ud, når en højgravid kvinde kravler rundt på gulvet og måler op og derefter skal skændes med baner af tapet, der ikke vil som jeg...) - op skulle tapetet - kunne næsten ikke vente.
PYHA... Det er faktisk første gang jeg har tapetseret og man har vel en vis respekt for gammelt, smukt tapet !!! Langt om længe nåede jeg enden - og dermed sidste bane. Men så kom tankerne snigende igen... dem, der aldrig er helt populære hos min mand - for han kan ane, at det altid indvolverer større dele af vores hjem - og han har i virkeligheden intet at skulle ha' sagt ;)
GULVET... var gammelt og slebet ned på bedste manér.. men det blev ved med at lave lange splinter, som satte sig fast under fødderne. Desuden trak det meget lys ud af rummet, så jeg måtte afsted til maleren for at købe ind til et smukt hvidmalet gulv, istedet. Resultatet blev SÅÅÅ fint - og jeg er glad for at jeg gjorde det. Det er en fryd at nusse rundt deroppe på det bløde, hvide gulv, der er så nemt at gøre rent.







Her slår jeg mine kreative folder...Mangler dog stadig at finde ordentlig belysning, en kasse til stofrester, og en god stol at sidde på. Alle tøsede ting (for her er det MOR der bestemmer) er nemlig velkomne - og det er fedt!!! Mit gule skab er proppet til randen, da der bliver ved med at dukke nye, lækre stoffer op - jeg ved simpelthen ikke hvem der gør det !?!?!?



I samme lækre 'retro tapet' ånd - stod soveværelset for skud, da vores 3. drengebarn også skal ha' et sted at sove... Hos 'Retro Villa' fandt jeg:

 - og endte således:
 VOILÁ!!! Drømmestedet til baby Alfred var færdigt. Mor er meget godt tilfreds.

/Kathrine.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar