onsdag den 13. februar 2013

KREATIVE sønner - det passer!!!!!

Nu er mine drenge jo ikke kendt for at gide det kreative.... på trods af mine ihærdige forsøg, så går det faktisk ikke særlig godt!!

Hele familien har vinterferie herhjemme - og da vi bare ikke skal NOGET som helst - udover det vi selv finder på - fandt jeg (udvalgt og dermed pæne farver) karton frem. Vi mangler hjemmelavet pynt til drengenes værelser, og jeg så smukke dinosaur tegninger for mig - suk. Derfor fandt jeg dino bøger og figurer frem - og TVANG de to herrer på 4 og 6 år, til at gå i gang. Den ene 'gad altså ikke tegne' - og den anden brød grædende sammen, fordi 'det kan jeg ikke finde ud af, mor' .... Hmmm.... Men jeg ELSKER børne tegninger - og har faktisk ventet mange år på, at de nu kan tegne noget helt selv. En børne tegning rummer bare det hele - det uperftekte, det uspolerede - og den frie fantasi - fantastisk former og naive tilgang til livet - jeg ELSKER det !!!! Farmand greb også et stykke karton, og så kom der gang i folket. Jeg assisterede mellemste bror, der pludselig fik mod på det. Han tegnede de mest fantastiske dinoer - der blev tegnet op med sort tusch (af mig...) - og sat i Ikea rammer.

Det er simpelthen ren magi:


- mor er tilfreds!

GOD dag derude.

/Kathrine.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar