mandag den 15. oktober 2012

- EFTERÅRSFERIE - og bryllupsdag.

ENDELIG kom ferien snigende... og på det punkt er det godt at ha' en mand, som er lærer!!!

De 2 ældste drenge har været på ferie hos farmor og farfar, mens mor, far og lille Alfred NØD roen i vores hus! WOW.... hvor var her stille! Det var næsten uhyggeligt.
Sådan er det at være drengemor. Her er ALTID larm, sværd, gormitier, skjold... overalt. Alting en kamp med nogle 'ildsværd', 'lynbomber' eller lignende - som skal udkæmpes. Gerne midt i alt andet. Indimellem ligner her en slagmark.. ja, faktisk dagligt.
Så når roen opstår - så fatter man slet ikke, at der engang var så stille i vores liv... Lille Alfred er jo PEACE OF CAKE - det forstod man bare ikke dengang man var far og mor til den førstefødte. Da forandredes livet for alvor - og der var udfordringer nok i een lille baby. Nu er vi dog blevet klogere - og kunne i sandhed nyde 2 dage som forældre til een igen. Det var dejligt!

I dag havde ældste storebror en 'rundstykke date' med bedstevennen, mens resten af familien drog i kælderen. Her venter maling af vinduer, dørkarme, døre, gulve... alverdens finish på karme, rør, elektricitet - you name it. En gammel og aldeles urørt kælder på 70 m2, skal shines op i det omfang vi har økonomi, tid og overskud til. Det bliver derfor ikke den helt perfekte FEJLFRI kælder, men istedet en ældre sag med gamle trædøre - der bare SKRIGER på at blive malet i en fed farve (synes JEG.....).

Oskar på 4 år, hjalp med at vaske alle karme og døre - men endte i kamp med isoleringsbånd, vand og svampe - der kæmpede en kamp mod hinanden. Det blev lidt vådt omkring den lille mand, må jeg sige... Sikke en fantasi! Jeg fik grundet ALLE bordeaux røde karme og døre - og kommer ikke til at savne farven - selvom den er høj moderne på tøjfronten disse dage! Nu er jeg bare nødt til at bestemme mig for, hvilken farve de smukke gamle døre skal ha'... og mit hjerte siger mig, at det bare ikke kan blive hvid :)

Derudover får vi besøg af min søster, min niece - og der skal selvfølgelig efterårshygges med familien.
Den koralrøde skammel er snart færdig. Mangler bare lige lidt lak, ligesom de 2 andre skamler jeg har stående, og derudover har jeg fået en idé til en gammel servante min far engang satte i stand, der involverer noget lækkert tapet... Jeg har nok at se til!

Vi har SPARE måned i det lille hjem, ovenpå fødselsdage og barnedåb. Så jeg KÆMPER en kamp mod bloomerskids, der bare bliver ved at spamme mig med lækre billeder af STOF....:








Ha' en DEJLIG uge derude!

/Kathrine.

1 kommentar:

  1. Kære Kathrine.
    Tillykke med bryllupsdagen.
    Jeg håber I har nydt ferieugen. Det har vi :)!
    Jeg kan sagtens følge fremgangsmåden i kælderen. Sådan er det også her. Man må komme længst muligt inden for mulighedens rammer :).

    Kh maj

    SvarSlet